Znajdź na stronie

Działalność częściowo odpłatna

Bezpłatna pomoc specjalistyczna


Stowarzyszenie dla Rodzin realizuje różnorodne formy bezpłatnej pomocy specjalistycznej: psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci, młodzieży, rodziców, rodzin oraz dla dorosłych.

Zaproszenie

Na bezpłatne zajęcia. Do pobrania i podpisania w instytucji kierującej.

Informator lokalny

„Gdzie szukać pomocy, Gdzie spędzać wolny czas”

Grupy Podwórkowe („Dzieci Ulicy”)

Główny cel projektu:
Podstawowym celem niniejszego projektu jest dotarcie do młodzieży i dzieci spędzających czas wolny na ulicach i podwórkach oraz podjęcie z nimi pracy psychokorekcyjnej zmierzającej do stworzenia poprawnych warunków rozwojowych, wyrównanie deficytów, nauczenie się funkcjonowania zgodnie z zasadami społecznymi.

Odbiorcy projektu:

  • Dzieci i młodzież spędzająca wiele czasu na podwórkach i ulicach.

Główne działania:

Oferujące im alternatywne sposoby spędzania czasu wolnego, wsparcie w grupie rówieśniczej, pomoc psychologiczno–pedagogiczną. Pomoc specjalistów kierowana jest również do rodzin. Program obejmuje współpracę ze środowiskiem lokalnym.

  • Dokładnie poznaliśmy miejsca, gdzie spotyka się młodzież i dzieci i na tym miejscach skupiliśmy swoją uwagę.
  • Nabór osób do grupy. Odbyliśmy wiele rozmów i form zabawowych z młodzieżą i dziećmi na podwórkach i ulicach.
  • Próbowaliśmy dokładnie poznać każdego młodego człowieka.
  • Zawarliśmy kontrakty z uczestnikami na udział w zajęciach.
  • Zorganizowaliśmy różne formy zajęciowe zaczynając od podwórek i ulicy poprzez zajęcia w terenie w Warszawie i poza nią, dalej włączanie w niektóre imprezy w naszym ośrodku.
  • Podejmowaliśmy współpracę z rodzicami.
  • Włączaliśmy dzieci i młodzież z naboru na podwórkach do zajęć w naszym ośrodku.
  • Przez cały czas praca realizatorów programu jest superwizowana przez specjalistę

Osiągnięte efekty – przykłady:

  • Dzieci i młodzież będąca na podwórkach włączała się do zabaw grupowych, zaczęła interesować się spędzaniem czasu w inny sposób, podjęła głębszy kontakt z pedagogami ulicznymi, zaczęła uczestniczyć w zajęciach poza ich środowiskiem, wróciła do szkoły.
  • W niektórych przypadkach udało się uaktywnić rodziny w zajęciu się dziećmi.
  • W sytuacjach krytycznych dokonano interwencji kryzysowej.

Finansowanie:

  • Fundacja Entraide,
  • Wkład własny organizacji,
  • Sponsorzy indywidualni.
Scroll to Top
Przewiń do góry