Główne cel projektu:
- Przezwyciężenie problemów, którymi obarczona jest młodzież, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, zwiększenie samodzielności.
- Powrót do nauki w celu zdobycia zawodu i usamodzielniania się oraz zapobieganie wśród młodych ludzi dysfunkcjom społecznym, takim jak alkoholizm, narkomania, przestępczość.
Odbiorcy projektu:
Młodzież w wieku 15–21 lat z gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, mająca trudności wychowawcze, w nauce; z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym; z rodzin ubogich, dysfunkcyjnych społecznie.
Główne działania:
- Rekrutacja, zarządzanie, ewaluacja, promocja; diagnozowanie;
- Poradnictwo: społeczne, psychologiczne, zawodowe;
- Szkolenia: język angielski, obsługa komputera;
- Warsztaty: integracyjne, edukacyjno–wychowawcze, psychologiczne, rynku pracy, nauki, zawodu, wolontariat zadaniowy.
Osiągnięte efekty:
- Kontynuowanie nauki.
- Zwiększenie podstawowych umiejętności społecznych, komunikacyjnych, językowych, komputerowych.
- Wzrost motywacji do dalszej nauki, rozwoju, pokonywania trudności, dokonywania zmian.
- Zwiększenie aktywności społecznej i życiowej.
- Większa samodzielność, wiara we własne możliwości.
- Poznanie swoich mocnych stron, zdolności.
- Zaplanowanie dalszego kształcenia się na podstawie rozpoznanych predyspozycji.
- Uzyskanie wsparcia społecznego ze strony dorosłych i rówieśników.
Finansowanie:
- Realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego